Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alternativní třída ve veřejné škole
Janďourková, Zuzana ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořák, Dominik (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat podmínky založení a fungování dvou alternativních tříd ve veřejných školách na menších městech. Tyto podmínky jsou zkoumány v kontextu diferenciace primární školy a možných dopadů alternativních tříd ve veřejných školách na rovné šance. V první kapitole zkráceně popisuji společné rysy alternativních škol a jmenuji charakteristiky hlavních alternativních proudů v České republice. Dále se podrobněji věnuji programu Začít spolu, který se aplikuje na jedné ze dvou zkoumaných tříd, a jeho východiskům. Druhá zkoumaná škola z něj také vychází, ale zároveň je ovlivněna přírodní školou a dalšími alternativními směry. Další část diplomové práce se věnuje vnější a vnitřní diferenciaci a nerovným přístupům ve vzdělávání. Empirická část představuje dvě případové studie alternativních tříd ve veřejných školách. Pro účely práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Prostřednictvím pozorování a hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se všemi zúčastněnými zjišťuji důvody založení těchto tříd a odmítnutí klasického vzdělávání. Zaměřuji se na výběr žáků do těchto tříd a na to, zda jsou podmínky studia v těchto třídách spravedlivé vůči klasickým třídám. Výzkum ukazuje, že rodiče, kteří mají zájem o tyto alternativní třídy, chtějí, aby jejich děti vzdělání bavilo a neudusilo...
Soukromé nebo veřejné? Komparace středních škol na základě analýzy dat
Varga, Vít ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Cílem diplomové práce je komparovat veřejné a soukromé střední školství z hlediska vybraných dat. V teoretické části budou nejprve charakterizovány koncepce kvality ve vzdělávání, kontrola kvality na základě České školní inspekce (ČŠI), mezinárodních testů a také tzv. kritéria kvalitní školy stanovená ČŠI. Také bude popisováno střední školství v Česku z pohledu zřizovatele, historického vývoje, nabídky oborů, vztahu s MŠMT a financování. Dále se bude zkoumat soukromé školství v mezinárodním kontextu, kde se budou porovnávat studie srovnávající soukromé a veřejné školy. Také bude přidána kapitola o rovných příležitostech vzdělávání v podmínkách českých škol. V analytické části budou zkoumány podmínky a výsledky vzdělávání ve vybraném období (2017-2019), přičemž se vyjde z již zmiňovaných kritérií kvalitní školy. Také se budou analyzovat data Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CZVV), kde se budou zkoumat výsledky maturit a podíly neúspěšných maturantů za všechny střední školy, a poté zvlášť za gymnázia a střední odborné školy. Obdobně se bude postupovat u analýzy výkonových dat MŠMT, která budou zaměřena na individuální vzdělávací plány, konkrétně na podíly nadaných žáků a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se budou zkoumat pedagogičtí pracovníci, konkrétně podíly...
Financování veřejných vysokých škol ve vazbě na účetní informace
Leová, Thi Lenka ; Poutník, Lukáš (vedoucí práce) ; Zouhar, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá financováním veřejných vysokých škol a jejich účetními informacemi v České republice. Jejím cílem je popsat způsoby financování a na základě účetní závěrky zhodnotit strukturu pasiv a výnosů tří veřejných vysokých škol za rok 2014. Pro srovnání byla vybrána Vysoká škola ekonomická v Praze, Univerzita Karlova v Praze a Masarykova univerzita se sídlem v Brně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.